“Незвичайне
у звичайному”
Мета:
розвивати мислення та увагу.
Хід
вправи
- Учням демонструється будь-який предмет, наприклад, пластикова пляшка або стара платівка, і пропонується вигадати найбільшу кількість способів його застосування.
- Наводяться два протилежних твердження:А. Хімія — головний чинник забруднення навколишнього середовища.Б. Хімія — основа вирішення екологічної кризи (11 клас)А. Радіонукліди допомогають людині (9 клас)Клас поділяється на дві групи, кожна з них обирає і обгрунтовує своє твердження.
“Якби
колись...”
Мета:
удосконалювати вміння передбачати
події, аналізуючи передумови, розвивати
уяву.
Хід
вправи
Що
було б, якби колись (кінець ХІХ ст.) людина
не відкрила радіоактивність і радіонукліди?
Опишіть, чого можна було б уникнути?
“Вигадай”
Мета:
розвивати уяву.
Хід
вправи
Учням
пропонують список слів, що стосуються
теми, і пропонується згрупувати їх,
вигадати історію, яка б їх об'єднувала.
Наприклад: повітря, кисень, вуглекислий
газ, азот, повітряна куля, підводний
човен, киснева подушка, людина, вогонь
тощо (8 клас). Обговорити результати.
“Запитання”
Мета:
розвивати уяву
Хід
роботи
На
початку уроку кожному учню пропонується
підготувати по два цікаві запитання за
матеріальм уроку. Наприкінці уроку
проводиться конкурс на найкраще
запитання.
“Оператор”
Мета:
розвивати у дітей вміння концентрувати
увагу.
Хід
роботи
Наприкінці
уроку роздати учням картки з термінами
та поняттями, які використовувались на
уроці, приховавши їх у довільному наборі
літер.
Наприклад:
ровмьеводалвпппедрозчиніакнепилгшдкристалогідратиьпрнг
гугвавдплпопнасиченийлрроврвтормр
тиворвокомпонентоврппорозчинністьллврарттисклврагивірчинниклворарконцентраціяоаагр.
Завдання:
за 30 секунд знайти якнайбільше термінів.
“Ретро-план”
Мета:
розвивати пам'ять
Хід
роботи
Наприкінці
уроку дається завдання записати план
проведення уроку. Після закінчення
уроку 2-3 учні називають пункти плану,
клас фронтально їх коригує. На наступному
уроці учитель демонструє, наскільки
добре учні запам'ятали матеріал завдяки
використання цього прийому. Цю вправу
можна проводити і на наступному уроці
за матеріалом попереднього.
Підкажіть,
що для підготовки до іспитів, складання
плану відповідей — один з найефективніших
сповобів.
“Що?”
Мета:
розвивати логічне мислення, навички
алгоритмізації і концентрації.
Хід
вправи
Підготувати
за матеріалом уроку чотири відповіді
на кожне із запитань за такими алгоритмами:
“Про
що?”
“Про
що? + що?”
“Про
що? + що? + як?”
“Про
що? + що? + як? + навіщо?”
Немає коментарів:
Дописати коментар