субота, 6 грудня 2014 р.

Вправи для розвитку нестандартного мислення


Незвичайне у звичайному”

Мета: розвивати мислення та увагу.

Хід вправи

  1. Учням демонструється будь-який предмет, наприклад, пластикова пляшка або стара платівка, і пропонується вигадати найбільшу кількість способів його застосування.
  2. Наводяться два протилежних твердження:
    А. Хімія — головний чинник забруднення навколишнього середовища.
    Б. Хімія — основа вирішення екологічної кризи (11 клас)
    А. Радіонукліди допомогають людині (9 клас)
    Клас поділяється на дві групи, кожна з них обирає і обгрунтовує своє твердження.



Якби колись...”

Мета: удосконалювати вміння передбачати події, аналізуючи передумови, розвивати уяву.

Хід вправи

   Що було б, якби колись (кінець ХІХ ст.) людина не відкрила радіоактивність і радіонукліди? Опишіть, чого можна було б уникнути?



Вигадай”

Мета: розвивати уяву.

Хід вправи

   Учням пропонують список слів, що стосуються теми, і пропонується згрупувати їх, вигадати історію, яка б їх об'єднувала. Наприклад: повітря, кисень, вуглекислий газ, азот, повітряна куля, підводний човен, киснева подушка, людина, вогонь тощо (8 клас). Обговорити результати.



Запитання”

Мета: розвивати уяву

Хід роботи

   На початку уроку кожному учню пропонується підготувати по два цікаві запитання за матеріальм уроку. Наприкінці уроку проводиться конкурс на найкраще запитання.



Оператор”

Мета: розвивати у дітей вміння концентрувати увагу.

Хід роботи

   Наприкінці уроку роздати учням картки з термінами та поняттями, які використовувались на уроці, приховавши їх у довільному наборі літер.

Наприклад: ровмьеводалвпппедрозчиніакнепилгшдкристалогідратиьпрнг гугвавдплпопнасиченийлрроврвтормр тиворвокомпонентоврппорозчинністьллврарттисклврагивірчинниклворарконцентраціяоаагр.

Завдання: за 30 секунд знайти якнайбільше термінів.



Ретро-план”

Мета: розвивати пам'ять

Хід роботи

   Наприкінці уроку дається завдання записати план проведення уроку. Після закінчення уроку 2-3 учні називають пункти плану, клас фронтально їх коригує. На наступному уроці учитель демонструє, наскільки добре учні запам'ятали матеріал завдяки використання цього прийому. Цю вправу можна проводити і на наступному уроці за матеріалом попереднього.

   Підкажіть, що для підготовки до іспитів, складання плану відповідей — один з найефективніших сповобів.



Що?”

Мета: розвивати логічне мислення, навички алгоритмізації і концентрації.

Хід вправи

   Підготувати за матеріалом уроку чотири відповіді на кожне із запитань за такими алгоритмами:

Про що?”

Про що? + що?”

Про що? + що? + як?”

Про що? + що? + як? + навіщо?”

Немає коментарів:

Дописати коментар